BESTÄLLNING
Vill du göra ändringar i din beställning?
Vi kan ta bort enskilda produkter från din beställning eller hela din beställning, om den ännu inte har flyttats för packning.
Har min beställning skickats?
När din beställning har behandlats får du ett leveransmeddelande i din e-post.
Var är min beställning?
Leveranstiden för beställningen är 3-10 arbetsdagar, och den räknas från arbetsdagen efter beställningsdatum. Du får ett meddelande om försändelsens ankomst via sms till det mobilnummer du har angett på ditt kundkonto. Under kampanjer kan leveranstiden bli längre.
expressleverans
Om den rosa expressleveransikonen visas på produktkortet och den storlek du valt, kan produkten skickas inom 1-3 arbetsdagar, räknat från arbetsdagen efter beställningsdatum. Observera att om du beställer flera produkter måste alla produkter ha en expressleveransikon, så att beställningen kan levereras inom 1-3 arbetsdagar efter expressleverans.
Ett användarkonto skapas automatiskt för kunden under beställningsfasen och du får användarnamn och lösenord i din e-post. Ditt mobilnummer är nödvändig information, för då får du en hämtningskod som sms när försändelsen är tillgänglig för hämtning.
Vi skickar beställningarna genom Matkahuolto, du får en spårningslänk via e-post, som du kan använda för att följa din beställnings resa.
En orderbekräftelse skickas automatiskt till kunden via e-post. Därför är det önskvärt att lägga till en e-postadress till kontaktinformationen vid beställning.
Användarkontot uppdateras enligt beställningens status, t ex uppdateras postpaketets frakt-ID för spårning här. Aquaction lämnar inte över kundens data till externa parter.
För dig som är under 18 år krävs vårdnadshavares godkännande för att göra en beställning. Allt missbruk relaterat till onlineshopping är förbjudet.
Aquaction är avsedd för privata konsumenter. Återförsäljare och klubbar (klubbdräkter) ombeds kontakta oss via e-post på olli@aquaction.fi.
BETALNING
Vår webbutik använder tjänsten Paytrail så att du enkelt, flexibelt och säkert kan betala för dina köp. Genom att svara på ett par enkla frågor kan du bekvämt identifiera dig i tjänsten och välja den betalningsmetod som passar dig bäst.
Alternativen som finns tillgängliga för dig är mobilepay, Klarna, faktura (Collector), delbetalning, nätbanker och kreditkort - alla är lika säkra.
Om du har några frågor relaterade till betalning, vänligen kontakta Paytrails kundtjänst direkt på https://www.paytrail.com/.
Har min beställning gått igenom?
Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett så snart din beställning har anlänt och accepterats. Du kan alltid kontrollera statusen för din beställning genom att logga in på dina Omi-sidor.
Jag fick ingen orderbekräftelse, men mitt betalkort har blivit överbokat. Vad gör jag?
Ibland kan våra orderbekräftelser glida in i din e-posts skräppost- eller erbjudandenmapp. Så gå och titta på dessa.
I vissa sällsynta fall kan även en marginalreservation ha gjorts på betalkortet, trots att ett tekniskt fel inträffade vid beställningstillfället. Marginalen tas bort från ditt konto inom 1-5 bankdagar.
När får jag återbetalning för de produkter jag returnerade?
Du kan se återbetalningen på ditt kontoutdrag fem bankdagar efter att du fått återbetalningsbekräftelsen från oss. Observera att kostnaderna för returer alltid debiteras, 58 kroon (retur inom Finland) (80 kroon (retur från andra länder), och de dras av från beloppet för de returnerade produkterna.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad gör jag?
Om du inte har fått en orderbekräftelse i din e-post kort efter att du lagt beställningen kan det betyda att något slags fel har uppstått med din beställning. Logga in på dina egna sidor för att kontrollera status för din beställning. Gå till "Mina beställningar", hitta rätt beställning och kontrollera att allt ser bra ut.
Ibland kan våra orderbekräftelser glida in i din e-posts skräppost- eller erbjudandenmapp.
Produkten jag beställde är tillfälligt slut i lager. Vad kan jag göra för att få produkten?
Vi rekommenderar att du ställer in storlekskontrollen för produkten på produktsidan, så att du får information i din e-post så fort produkten börjar säljas igen.
Vill du använda ett presentkort?
I presentkortet hittar du presentkortskoden som anges i fältet "Aktivera presentkort" i varukorgen; kom ihåg att trycka på den grå knappen. Om det fortfarande finns pengar att betala efter att ha dragit av presentkortets belopp, välj en betalningsmetod och betala mellanskillnaden.
Produkter inkluderar moms och är enhetspriser, om inget annat anges.