Vanliga frågor
Beställning
Vill du göra ändringar i din beställning?
Vill du göra ändringar i din beställning?
Vi kan ta bort enskilda produkter från din beställning eller hela din beställning om den ännu inte har skickats för emballage.
Om du vill göra ändringar i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Har min beställning skickats?
Har min beställning skickats?
När din beställning har behandlats får du ett leveransmeddelande via e-post.
Var är min beställning?
Var är min beställning?
Leveranstiden för beställningar är 3–10 arbetsdagar och beräknas från arbetsdagen efter beställningsdatumet. Du får en leveransbekräftelse via e-post när din beställning har lämnat vårt lager. Du får också ett meddelande om leveransens ankomst via sms till det mobiltelefonnummer du har angett i ditt kundkonto.
Leveranstider kan förlängas under kampanjer.
Kan jag beställa till Åland?
Kan jag beställa till Åland?
Ja!
Vi levererar beställningar till Åland utan moms. Priserna i din varukorg uppdateras automatiskt till att vara momsfria när postnumret för beställningens leveransadress finns på Åland.
Läs mer om leveranser till Åland här .
Betalning
Hur kan jag betala för min beställning?
Hur kan jag betala för min beställning?
I vår webbutik kan du betala med de flesta vanliga betalkort, onlinebetalning, Mobilepay, Klarna eller faktura. Alla alternativ som är tillgängliga för dig är lika säkra.
Vår webbutik använder tjänsten Paytrail för att göra det enkelt, flexibelt och säkert för dig att betala dina köp. Genom att svara på några enkla frågor kan du enkelt identifiera dig i tjänsten och välja den betalningsmetod som passar dig bäst.
Om du har några frågor gällande betalning, vänligen kontakta Paytrails kundtjänst direkt på https://www.paytrail.com/.
Har min beställning gått igenom?
Har min beställning gått igenom?
Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett så snart din beställning har kommit fram och godkänts. Du kan alltid kontrollera statusen för din beställning genom att logga in på sidan Mitt konto.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, men mitt betalkort har förhandsgodkänts. Vad ska jag göra?
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, men mitt betalkort har förhandsgodkänts. Vad ska jag göra?
Ibland kan våra orderbekräftelser hamna i din skräppost- eller kampanjmapp, så vänligen kontrollera dem.
I vissa sällsynta fall kan en förhandsgodkännande ha gjorts på ditt betalkort, trots att ett tekniskt fel uppstod vid beställningstillfället. Förhandsgodkännandet kommer att tas bort från ditt konto inom 1–5 bankdagar.
När får jag en återbetalning för de produkter jag returnerat?
När får jag en återbetalning för de produkter jag returnerat?
Du kommer att kunna se återbetalningen på ditt kontoutdrag fem bankdagar efter att du mottagit returbekräftelsen från oss. Pengarna återbetalas till den betalningsmetod du använde vid beställningen.
Observera att returer alltid är föremål för en fraktavgift på 4,95 € (Finland) / 6,95 € (övriga länder) och denna kommer att dras av från beloppet för de returnerade produkterna.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad ska jag göra?
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad ska jag göra?
Om du inte har fått ett orderbekräftelsemejl strax efter att du lagt din beställning kan det betyda att det har uppstått något fel med din beställning. Logga in på sidan Mitt konto för att kontrollera statusen för din beställning. Gå till "Mina beställningar", hitta rätt beställning och kontrollera att allt ser bra ut.
Ibland kan våra orderbekräftelser hamna i din skräppost- eller kampanjmapp.
Vill du använda ett presentkort?
Vill du använda ett presentkort?
Du hittar en presentkortskod på presentkortet, som du kan ange i kundvagnen under "Presentkort och/eller rabattkod". Kom ihåg att trycka på den blå knappen "Använd" efter att du har angett koden. Om det fortfarande finns ett saldo att betala efter att presentkortsbeloppet har dragits av, välj en betalningsmetod och betala mellanskillnaden.
Byte och retur
Kostar det något att returnera produkter?
Kostar det något att returnera produkter?
En returavgift på 4,95 € debiteras för retur av produkter (returer inom Finland).
Dessa kostnader kommer att dras av från beloppet för de produkter du returnerar.
Har ni fått min återbetalning?
Har ni fått min återbetalning?
Det kan ibland ta upp till 14 dagar innan din retur tas emot och behandlas. Du kommer att kunna spåra din returs förlopp med hjälp av spårningskoden du får vid retur.
När din retur har behandlats får du ett meddelande via e-post.
När kommer pengarna att återbetalas?
När kommer pengarna att återbetalas?
Pengarna återbetalas till den betalningsmetod som användes för beställningen inom några arbetsdagar efter att returen registrerats.
Kan jag byta produkten?
Kan jag byta produkten?
Vi har för närvarande ingen bytestjänst.
Om du vill byta produkten: returnera originalprodukten och gör en ny beställning av den nya produkten du vill ha. Du kommer att debiteras fraktkostnader för den nya beställningen, om den inte överstiger den fria fraktgränsen på 50 €.
Kan jag byta en produkt till ett kampanjpris?
Kan jag byta en produkt till ett kampanjpris?
Byte av en produkt som köpts med kampanjpris eller med en rabattkod görs genom att returnera produkten och beställa produkten igen från webbutiken, precis som byten görs för produkter med ordinarie pris. Om produkten inte längre finns tillgänglig i vår webbutik till samma kampanjpris eller om rabattkoden inte längre är giltig, har kunden inte rätt till kampanjpriset vid bytet, utan måste betala det aktuella priset som visas i webbutiken för den nya produkten.
Hur returnerar jag produkten?
Hur returnerar jag produkten?
Produkter har 30 dagars lagstadgad bytes- och returrätt, med undantag för racingdräkter (Carbon-serien). Köpta racingdräkter kan inte bytas eller returneras, vi säljer alla dräkter otrimmade så att vi kan bibehålla fabriksgarantin på dräkterna. Obs: vi accepterar inte beställningar som returneras på annat sätt.
Använd returformuläret som medföljde din beställning för returer.
Retur via Posti
Postreturkoden är 636736.
Du kan returnera paketet på vilket returställe som helst på postkontoret (inte vid automaterna). Ta med paketet till disken och ange returkoden. Du hittar en karta över postkontor och paketautomater på posti.fi/kartta .
Återvänd via Matkahuolto
Matkahuoltos returkod är 9546388.
Du kan returnera paketet på vilken Matkahuolto-återlämningspunkt som helst (inte vid automaterna), ta med paketet till disken och ange returkoden. Du hittar närmaste återlämningspunkt på: matkahuolto.fi/palvelupisteet
Returadress: Kundreturer/Aqua Action Finland Oy, Pellervonkatu 9, 33540 TAMMERFÖR
Den returnerade produkten måste vara i säljbart skick, oanvänd och ren, och förpackningen måste vara intakt. Om produkten är skadad eller trasig, vänligen skicka oss en beskrivning av hur skadan uppstod när du returnerar den.
Du kan kontakta Aquaction för alla ärenden gällande byte, retur eller reklamation via e-post: info@aquaction.fi. Vid hantering av returer följer vi de tider som anges i konsumentskyddslagen och strävar efter att hantera ärendet så snabbt som möjligt och informera kunden om situationen.
Hur återvänder jag från ett land utanför Finland eller från Åland?
Hur återvänder jag från ett land utanför Finland eller från Åland?
Konto och leverans
Vad är ett användarkonto?
Vad är ett användarkonto?
Ett användarkonto skapas automatiskt för kunden under beställningsprocessen, och du får ID och lösenord för kontot i din e-postadress. Ditt mobilnummer är nödvändigt eftersom du då får ett sms med en upphämtningskod när försändelsen är tillgänglig för upphämtning.
Användarkontot uppdateras enligt orderstatus. Till exempel uppdateras paketets spårningsnummer i användarkontot. Aquaction lämnar inte ut kundinformation till tredje part.
Hur vet jag att min beställning har registrerats?
Hur vet jag att min beställning har registrerats?
En orderbekräftelse skickas automatiskt till kunden via e-post för gjorda beställningar. Därför är det lämpligt att lägga till en e-postadress i dina kontaktuppgifter när du gör en beställning.
Hur levereras beställningar?
Hur levereras beställningar?
Vi skickar beställningar via Matkahuolto eller Posti, beroende på kundens val. Beställningar kan också hämtas i vår butik i Tammerfors.
Du kan välja din föredragna leveransmetod när du gör din beställning. Samtidigt kan du även välja ett upphämtningsställe om du vill. Observera att vi skickar varor som beställts via Posti och som får plats i en brevlåda direkt hem till dig.
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk som du kan använda för att följa din beställnings förlopp.
Produkterna inkluderar moms och är enhetspriser om inget annat anges.
Om du är under 18 år behöver du en målsmans samtycke för att göra en beställning. Allt missbruk av webbutiken är förbjudet.
Aquaction är avsett för privatkunder. Vi ber återförsäljare och klubbar (klubbuniformer) att kontakta oss via e-post på olli@aquaction.fi .