Kostar det att returnera produkterna?
För retur av produkterna debiteras kostnaderna för returen, 58kr (retur inom Finland). Dessa kostnader dras av från beloppet för de produkter du returnerar
Har du fått min retur?
Att ta emot och behandla returen kan ibland ta upp till 14 dagar (Finland) / 21 dagar (andra länder). Du kommer att få ett meddelande i din e-post när din bytesprodukt har postats eller återbetalningen har aktiverats.
Byte av produkt
Om du vill byta en produkt: returnera originalprodukten och gör en ny beställning för den nya produkten du vill ha. Leveranskostnader måste betalas för den nya beställningen, om den inte överstiger 576kr (Finland) / 1152kr (andra länder) gratis leveranskostnader.
Byte av en kampanjprissatt produkt
En produkt med kampanjpris eller köpt med rabattkod kan bytas genom att returnera produkten och beställa produkten på nytt från webbutiken, precis som bytet görs mot en normalprisprodukt. Om varan inte längre finns i vår webbutik till samma kampanjpris eller rabattkoden inte längre är giltig har kunden inte rätt att byta mot kampanjpriset utan måste betala det aktuella priset som visas i webbutiken för det nya produkt.
Hur returnerar jag produkten (Finland)?
Produkterna har en lagstadgad 30 dagars bytes- och returrätt, exklusive racingdräkter (Carbon-serien). Inköpta tävlingsdräkter kan inte bytas eller returneras, vi säljer alla dräkter oprövade så att vi kan behålla fabriksgarantin på dräkterna. Obs: vi löser inte in beställningar som returneras på andra sätt.
För returer, använd returformuläret i beställningen.
Matkahuoltos returkod är 9546388
Du kan göra returen vid valfritt Matkahuolto-returställe (inte maskiner), ta paketet till disken och berätta returkoden.
Inga nya portokostnader debiteras för returen. Du hittar närmaste returställe på: matkahuolto.fi/servicestallen
Returadressen är: Kundreturer/ Aqua Action Finland Oy, Lapintie 28, 33100 TAMPERE
Produkten ska vara absolut återförsäljningsbar, oanvänd och ren och försäljningsförpackningen ska vara intakt.
Om produkten är skadad eller trasig, skicka oss en förklaring om hur skadan uppstod när du returnerar den.
Du kan kontakta Aquaction i alla bytes-, retur- eller reklamationsärenden via e-post: info@aquaction.fi. Vid behandling av returer följer vi de tider som konsumentskyddslagen ställer och vi försöker hantera ärendet så snabbt som möjligt och informera kunden om situationen.
Beställningsretur från andra länder och Åland
Läs mer om returer från länder utanför Finland här.
Åländska returer omfattas av samma villkor som andra returer från länder utanför Finland. Returer från Åland hämtas dock alltid direkt hemifrån. Läs mer om momsfria leveranser på Åland här.