Vi erbjuder internationell frakt via Postnord Servicepunkt efter eget val.Vi levererar paketen på ett koldioxidneutralt sätt, Postnord kompenserar för de koldioxidutsläpp som leveransen medför. Läs mer här . Nedan hittar du information om frakt, leveranstider och returer.
Leveransländer och metoder
Vi skickar till följande EU-länder (Estland, Lettland, Litauen, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg och Österrike). Vi skickar även till Åland momsfritt. Läs mer om momsfri leverans på Åland här . Fraktkostnader täcker porto och hantering. Vi levererar inte till territorier som inte tillämpar EU:s regler för mervärdesskatt (Tyskland: Büsingen und Helgoland) vi levererar inte till Grönland och Färöarna.
Vi skickar internationellt med Postnord till Sverige och Danmark där du kan hämta ditt paket från ditt närmaste serviceställe. Övriga europeiska länder (Estland, Lettland, Litauen, Österrike, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg och Åland) skickar vi via postnords partner dpd.
Vi erbjuder endast utlämningsställe internationellt, paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe. När din beställning är klar att skickas får du en leveransbekräftelse via e-post. Strax efter detta meddelande kommer Courier att skicka dig ett spårningsmeddelande med en spårningskod. Du kan övervaka statusen för din beställning genom att klicka på koden. Du kommer att få ett meddelande när ditt paket är klart för avhämtning. Observera att din försändelse kommer att hållas i 7 dagar på upphämtningsstället innan den returneras till Aquaction. Du kommer dock att få din påminnelse från din kurir innan tiden går ut.
Fraktavgifter och tider
Land | Fraktavgift |
Leveranstid (arbetsdagar) |
Sverige | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Estland | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Ett land | 80 kr |
3 till 10 dagar |
Danmark | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Lettland | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Litauen | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Tyskland | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Österrike | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Luxemburg | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Nederländerna | 115 kr | 5 till 10 dagar |
Byten och returer
Utbyten
Produkter köpta via vår webbutik kan inte bytas direkt. Istället måste du beställa den nya produkten och returnera originalet.
Returnerar
AquaAction webbutik har 30 dagars returrätt. Oanvända och oskadade produkter med alla ursprungliga produktkoder och etiketter kan returneras. Observera att undantaget från detta är Arena racingdräkter (Carbon-serien). Det finns ingen bytes- eller returpolicy på köpta tävlingsdräkter, vi säljer alla dräkter oprövade för att behålla fabriksgarantin på dräkterna.
Kostar det att returnera produkter?
Vi debiterar för returer de hanteringskostnader de orsakar, 80 kr.
Hur lång tid tar det att behandla returen?Det kan ta upp till 21 dagar innan returer tas emot och behandlas. Du kommer att meddelas när din bytesvara har lagts upp eller din återbetalning har aktiverats.
Följ instruktionerna nedan om du vill returnera:
Steg 1 Alla kunder: Fyll i returformuläret som du hittar i ditt paket. Om du saknar formuläret kontakta vår kundtjänst info@aquaction.fi så skickar vi dig en returetikett.
Steg 2 Packa föremålet/varorna noggrant. Använd originalförpackningen om möjligt.
Steg 3 För returer, kontakta info@aquaction.fi så får du en returetikett. Skriv ut returetiketten och fäst den ovanpå förpackningen. Se till att den täcker all ursprunglig adressinformation.
Steg 4. Kontrollera kontaktinformationen för ditt lokala serviceställe och returnera paketet dit. Om du returnerar ett paket från Finland, Sverige eller Danmark hittar du ditt närmaste serviceställe här . Om du returnerar ett paket i något land, kolla ditt närmaste serviceställe här .
Returer från Åland hämtas från din leveransadress.
Steg 5. Du klarade det! Kom ihåg att Behåll kvittot och vänta på att ditt paket kommer tillbaka till vårt lager, efter det får du återbetalningen. Om vi behöver information från dig kommer vi att kontakta dig via e-post.
För frågor om byte, retur eller reklamation kan du kontakta oss på mail: info@aquaction.fi . När vi behandlar returer kommer vi att respektera de tidsgränser som anges i konsumentskyddslagen och kommer att sträva efter att hantera ärendet så snabbt som möjligt och informera kunden om situationen.